Index


Elin Araçları,
Soyu Tükenen Çizim Enstrümanları

Paper-Fortune 
Table as a Dirty-Drawing
1:1@1
Canlı Kartografya, Yerin Transkriptleri
Lines of/for/among/around 
architecture

Drawing Atlas
on Atlas
Spirited Beyond: Speculative Perspectival Distortions & Embodied Investigations 
Bio-materials & Composites 
Crafting 3D Printing
Kağıt-Oluşlar l Paper-Beings
Topographical Narratives
Kite/Uçurtma
Fairytale
Marble Labyrinth
Other Technicalities
Who is there? Second life of lines
Snapology
New Year’s Lantern
Imaginary Landscapes
Geometric Stitching
No More No Less
Tacit Dimension of A Painting
Kinetic Constructions
3D Woven Paper Structures
/O-Knitting

Bilinmeyen İstikametler
Bürosu: Boğaz(içi)

Müsvedde
Bedeni Dokumak/Mimari Tekstiller
Basic Design Studio I-II
1:1@1 Venice/Carapace
Lines of Action
Architectural Drawing
Studio I-II

Hybrid Drawing
Assos Kazısı
Ruins and Phantoms at Assos
a Paper Museum
Soft Alphabet

Yaprak
Çizgiyi Kentte Yürüyüşe
Çıkarmak: Boğaz(İçi)
Günlükleri
Düşsel Atlaslar: Constant/Calvino Çizgiyi Çekmek ya da
Elin Manifestosu
Kıtanın Başkentleri:
Paris, Berlin
Paris’in Psikocoğrafyası:
Çıplak Kent

Tipsizlik üzerine Tayfun Gülnar’ın Mimari
Alemi

Dada Kılavuz
Cehennem Mimarlığı Gordon Matta Clark, Çizgi, 
Kırık, Kesik, Dikiz, Dizi

İçe Bakış/Deniz Bilgin
Bir Anlık Sessizlik üzerine
e-skop yazıları
Nadire Kabinesi
Muhafaza/Mimarlık
Mario Carpo ile söyleşi
Uçmak üzerine
Halil Edhem/Müzecilik
Yazıları

Boş Ev
İllustrasyon




Information
Twitter
Instagram
Tayfun Gülnar ve “Bir Anlık Sessizlik” Üzerine: Bir Tuhaf ya da Yorgun Bir Adamın Düş(ünce)leri 

Sergi İnceleme Yazısı
Sanat Dünyamız dergisi Yapı Kredi Yayınları 
Kasım Aralık 2019
Sayı 173 s. 34-42




[...] seyircinin bakışına çarpan manzarası ilk bakışta ‘bir tuhaf’lık hissettiriyor. Güvende hissettiren bir kapalılığı, sarıp sarmalayan bir sıcaklığı yok. Rahatsız ediyor, kaygılandırıyor, dehşet uyandırıyor. Ürpertici bir donukluğu, bir soğukluğu var. Hatta, içinde hiçbir şey bulunmayan karanlık bir odanın içinden geçmekle benzer bir his veriyor. Kendinle kalma oyunu bu, sorgulama ve hatırlama. [...] Bir Anlık Sessizlik bir cehennem provası; sondan sonraki mimarlığın distopik peyzajı. Gülnar, karanlıkta boyayla, kendini, dünyaya hâkim olmak isterken, kendini diğerlerinden üstün gören ve sonunu hazırlayan insanı göstermeye cüret etti; ve onu, yerküreden sildi. Bizi de bu yokoluşun mimarisini deneyimlemeye, provada cüretkâr olmaya çağırıyor. Bu yüzden de bir tuhaf geliyor belki de.


http://kitap.ykykultur.com.tr/dergiler/sanat-dunyamiz/sanat-dunyamiz-tarihin-ve-bugunun-etkilesimlerinin-izinde